R-26SU Góbé HA-5541, HA-5507 |
IS-28B2 HA-5006 |
|
Magyar gyártmányú, fémépítésű és vászonborítású, két egymás mögötti üléses kiképző repülőgép. A kabintető egyrészes, oldalra nyílik. Futóműve nem behúzható, torziós rugózású. Súlypont és orrkioldója is van. Műszerfal csak az első ülésnél van. A hátsó ülés magasabban helyezkedik el, mint az első, így az oktató jól látja az első ülésnél elhelyezett műszereket. |
Román gyártmányú, teljesen fémépítésű, két egymás mögötti üléses kiképző és gyakorló teljesítménygép. Ívelőlappal van ellátva, amely öt fokozatban állítható (-1, 0, 1, 2, 3). A kabintető egyrészes, és oldalra nyílik. Félig behúzható, rugózott futőműje van. Súlypont és orrkioldója is van. Mindkét ülésnél található műszerfal, így kivállóan alkalmas műszerrepülő kiképzésre. |
SZD-30 Pirat HA-4388 |
SZD-32A Foka-5 HA-4261 |
|
Lengyel gyártmányú, faépítésű és vászonborítású, egy üléses gyakorló teljesítménygép. A kabintető egyrészes, oldalra nyílik. Futóműve nem behúzható, nem rugózott. A kerékfék működtető karja a botkormanyra van szerelve. A kerékfék a kerékköpenyen surlódó fékszalagból áll. Külön kioldókészülékeket találunk a repülőgépen vontatásra és csőrlésre. |
Lengyel gyártmányú, faépítésű, egy üléses teljesítménygép. A kabintető egyrészes, előre tolva nyílik. Futóműve nem behúzható, nem rugózott. A kerékfék működtető karja a botkormanyra van szerelve. Egyetlen kioldókészülékeket találunk a repülőgépen vontatásra és csőrlésre.
|
IS-29D2 HA-4443 |
Grob G-102 Astir CS HA-3457 |
|
Román gyártmányú, teljesen fémépítésű együléses teljesítménygép. Szárny kétrészes, egyfőtartós. Öt fokozatban állítható ívelőlappal rendelkezik. A féklapok csak felfelé nyílnak. Csak súlypont kioldója van, automata kioldású. |
Együléses sport és teljesítmény vitorlázógép, üvegszálas kompozit anyagból készült, T-vezérsíkkal. Standard osztályú repülőgép, melynek nagy szárnyfelülete jó vezetési tulajdonságokat biztosít. |
PIK-20D HA-4408 |
|
|
A FAI 15 méteres rohanó géposztályba tervezték a típust, mely üveg- és szénszálas műanyagból épült, vízballaszttal és behúzható futóművel. Az eredeti változaton 90 fokos szögben kitéríthető ívelőlap volt a leszálláshoz. A "B" variánsnál összekötötték az ívelőlap mozgatását a csűrőkormányokéval és nagyobb víztartályokkal látták el a gépeket. A szénszálas műanyag szerkezeti elemek e típusnál jelentek meg először a vitorlázórepülő- építés történetében, először opcióként, később szériában. A Pik-20D változatot Schemmpp-Hirth féklapokkal és a teljes fesztávon végigmenő, +16-tól -12 fokig kitéríthető ívelőlapokkal szerelték fel. |
|
PZL-101A Gawron HA-SBG |
Hercules H4
|
|
Magyar néven "Holló", a magyar mezőgazdasági repülés egyik meghatározó típusa volt 1959 -től. Alkalmanként vitorlázó gépeket is vontattak, a sportrepülésben azonban csak 1967-ben rendszeresítette őket az MHSZ. Néhány példányt a mai napig használnak vitorlázó repülőgépek vontatására. |
Hamarosan |
Peugeot Expert
|
Mitsubishi Pajero |
|
Hamarosan |
Hamarosan |
Szállítókocsi
|
||
Hamarosan
|