Belépés

Hírek

Otto Lilienthal 

 

ol"Kitalálni egy repülőgépet, az semmi. Megépíteni egyet, az valami. De repülni vele az minden" - így vallott a repülésről a százhatvan éve, 1848. május 23-án született Otto Lilienthal, akinek nemcsak életét, de halálát is a szenvedélye jelentette.

A Pomerániában született Lilienthal és öccse már gyerekkoruk óta a levegőbe vágytak. Akkor még csak elképzelt kalandjaikat egy gólyákról szóló mese ihlette, amely nyomán a fivérek eldöntötték: fényt derítenek a repülés titkára. A szárnyak mozgásából kiindulva motoros gépet akartak építeni, a mérnök és feltaláló Otto már egy kis gőzgépet is konstruált, a merev szárnyak miatt azonban masinájuk nem tudott a földről elemelkedni. Hosszú hónapokon át tartó megfigyeléseket követően rájöttek: ívelni kell a szárnyakat.       

 

Gustav egy idő után megelégelte a repüléssel járó veszélyeket és a sikerek mellett nagy számban előforduló kudarcokat, de Otto továbbra sem mondott le álma beteljesítéséről. 1889-ben megjelent könyve - A madarak röpte mint a repülés művészetének alapja - a repülés első szakkönyve lett - ebből merítettek ihletett a Wright fivérek is -, és a hírnevet is meghozta számára.

Sorban építette a repülő szerkezeteket, a tervezésnél már az ívek, a felhajtóerő, a szárnyak az áramláshoz viszonyított szöge is szerepet játszottak. 1891-től kisebb ugrásokat hajtott végre, két évvel később azonban már 250 méteres siklásokat is sikerült elérnie a rhinowi hegyekben, ahol ma emlékmű őrzi emlékét. Különböző siklógépeivel több mint 2000 repülést végzett egy Lichterfelde melletti mesterséges dombról startolva. "Leírhatatlan élvezet napsütötte lejtők fölött, magasan suhanni: vajpuhán, hangtalanul, csupán a szél zsong a huzalokon, mintha megannyi távoli hárfa zenélne" - vallott a repülésről.

Összesen tizennyolc siklógépet alkotott, köztük három kétfedelűt. 1893-ban a 16. számú szárnyszerkezetre, majd a következő kettőre apró, könnyű gőzmotort szerelt, amely a szárnyakat csapkodtatta. 1896. augusztus 9-én újból felszállt egy, a Birodalmi Találmányi Hivatalnál "egyszerű vitorlás apparátus" néven bejegyzett kétfedeles siklógéppel. A repülés jól indult, de egy hirtelen széllökés mindennek véget vetett: korrigáló mozdulatához már nem volt elég a magasság, gépe 17 méterről a földbe csapódott. A becsapódáskor eltört a gerince, kínszenvedések közepette még egy napot élt. Utolsó, még érthető szavai ezek voltak: "Kisebb áldozatokat meg kell hozni!"

 glider

 

 


Forrás: http://www.wetterzentrale.de

 

 


Forrás: http://www.sat24.com

 

 


Forrás: http://www.met.hu

 

Elérhetőségünk

 

ALBATROSZ Vitrolázórepülő Egyesület

4400 Nyíregyháza, Repülőtér u. 1. HUNGARY

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps.
However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser.
To view Google Maps, enable JavaScript by changing your browser options, and then try again.

Időjárás térképek

Széltérkép

Hőtérkép

Felhőkép

Kedves Látogató!

 

Weblapunk fejlesztés alatt áll! Kérünk látogass vissza pár nap múlva!

Köszönjük a türelmet!

under construction

Adatok

 

Adószám:
18810309-1-15

 

Számlaszám:
10700048-66641577-51100005

Látogatottság

Ma33
Ezen a héten64
Ebben a hónapban130
Összesen99736